tirsdag 2. april 2013

WIP konfirmasjonsteppe 1

Det er ikke mange jeg har lyst å sy teppe til, det tar så lang tid og det er ikke mange som virkelig vet å verdsette tiden og pengene jeg bruker på dette.
Men så er det dattera til ei venninne som jeg spurte om hun ville ha til konfirmasjon. Og ja, det ville hun (hun hoppet faktisk av glede :-)
Så fikk hun velge stoff, det ble da kolleksjonen "Trade Winds" av Moda, en indisk inspirert fargerik Jelly Roll.

Hun fikk også lov å bla i bøkene mine og finne noe hun liker. Det ble da merket og jeg fikk velge noe JEG likte å lage. Det ble da et teppe fra boka "Fast Forward Quilts" av Pat Sloan. Teppet består av en Jelly Roll, en Charm Pack pluss ekstra stoff.



Det begynte med å sortere og så skulle det sys trekantene ut av 5" Charms. Jeg valgte hvit som bakgrunnstoff fordi kolleksjonen er VELDIG fargerik.


4 små blokker danner midten av teppet, veldig grei med seriesøm da. :-)


Jelly Roll stripene måtte sorteres og kuttes i flere biter, dette gjorde jeg med min ny fin 2,5" linjal, veldig hjelpful. :-)

Fortsettelse kommer.

1 kommentar:

  1. Oj, dette følger jeg spent med på Britta.
    Mønsteret ser flott ut,morro å ha undommer som setter pris på det vi holder på med:))

    SvarSlett