søndag 14. april 2013

WIP Konfirmasjonsteppe 3

Det var det som sto på planen:


En ramme lagd av strimler 2,5" x 4,5".


Den skulle passe til sidene, for at teppet får ferdig bredde.



Nå kommer utfordringen og herfra skal jeg ikke følge mønsteret lengre.Egentlig kommer samme ramme  på de andre to sidene, ferdig mål er bare 130 x 170 cm.
2 ting liker jeg dårlig med dette: den er for liten synes jeg. Det går jo an å bruke til barn, men jeg synes et teppe som er til ungdom skal vare lenge og uansett foretrekker jeg en størrelse rundt sengeteppe-størrelse, altså 130-140 cm i bredden og 190 - 220 cm i lengden.
Bredden er 130 cm på bildet, det er helt greit. (bildet ligger feil vei :-))
Men på lengden vil jeg plusse på og det må jeg tenke litt over hvordan jeg gjør det uten at det ses.
Det andre er at jeg har 16 5" firkanter fra Charm Pack til overs, pluss 9 Jelly Roll-strimler (da har jeg allerede trukket 7 strimler til lukkekant OG bitene som allerede er kuttet til resten av ramma).
Det synes jeg er dårlig gjort, men passer utmerket her, fordi jeg kan finne på noe OG har nok stoff til det :-)

Så bare vent og se. :-)

2 kommentarer:

  1. Nyderlig Britta, det er bare å fortsette !!

    SvarSlett
  2. Nydelig teppe Britta,jeg tror et som passer til sengen kunne bli flott:)) Lykke til!

    SvarSlett