mandag 8. april 2013

WIP Konfirmasjonsteppe 2

En ting vet jeg nå: Jeg liker ikke tepper etter mønster som består av PreCut og så må alt kuttes i 1000 biter allikevel. :-(

Jeg kom videre, indre delen av teppet er ferdig. Sånn ble den innerste delen av teppet, trekantene jeg sydde av en halv Charmpack.




Rund skulle en kutte flere hundre 2,5" firkanter ut av en halv  JellyRoll. Det gjorde jeg ikke, jeg sydde først to strimler sammen for å så kutte dem. Det ble like mye variasjon OG jeg måtte bare kutte halvparten så mye.















En eller annen plass har jeg ikke sydd helt ordentlig, det var mye strekking og banning for å få dette til å passe. 2 plasser har jeg for lite sømmonn på en av 2,5" firkantene, det fikser jeg med en liten applikasjon på hver når teppet er ferdig. Har satt en nål med lapp på plassen. Det her er den egentlige blokka.











 Neste var å kutte like 2,5" firkanter til midten, stoff til strimler rundt blokkene og små biter til kanten.










 Strimler med firkanter på, noen måttest tilpasse litt i lengden for at det gikk.


Så gikk det jo greit :-)


Av disse ble de fire, to er med tre strimmler, en har  bare en kant, en har ingen kant og fire er som på bilde før den. :-)








Satt sammen ser det nå ut som her:


Skal jobbe videre med ramme rundt.

1 kommentar: